Overraskende mange man møter kan fortelle en historie om HiFi Klubben. En kollega har en bror som ble kastet ut av hybelen etter å ha kjøpt Cerwin Vega-høyttalere på størrelse med kjøleskap. En annen har en fetter som har kommet innom HiFi Klubben på Åboulevard gjennom fire årtier og har alt det gamle hi-fi-gullet stående i garasjen. Kjæresten til en kollega mente at to B&W-høyttalere på 82 kilo hver var perfekte til en stue på 20 kvadratmeter. Du finner ikke andre hi-fi-forhandlere som så mange har en mening om og som i så mange år har tiltrukket både lydentusiaster, amatører, venner og fiender.
Historien om HiFi Klubben er også historien om innovativ markedsføring og ’disrupsjon’, før de to konseptene fikk et navn. Helt i stil med den rolige gründeren bak suksessen er det ikke ego og store armbevegelser som har sikret 40 år med suksess – det er kampen for å gi kundene bedre lyd og mer valuta for sparepengene sine.