Hopp til innhold

Denon

Filtrer og sorter
66 produkter
Viser 42 produkter ut av 66

Først i mer enn 100 år

Denon ble grunnlagt i Japan helt tilbake i 1910, og de har alltid vært i første rekke når det handler om å utnytte ny teknologi innenfor lyd og bilde. Både innefor stereo og surround har Denons produkter igjen og igjen bevist deres verdi som pekepinn for morgendagens utvikling.

Nye muligheter og klassiske dyder

I en tid hvor streaming, trådløs teknologi, bærbare musikkmedier og hurtige løsninger velter inn over oss, holder Denon stadig koken ved å lage solide produkter med høy lydkvalitet, uansett hvilken kategori og prisklasse du beveger deg i. Selv om den nye surround-receiveren din eller et annet Denon-produkt er spekket med de aller nyeste funksjonene, kan du alltid være sikker på at det ikke har gått på bekostning av lydkvaliteten.

Store lyd- og bildeopplevelser til alle

Denon leverer varene, uansett hvilket lyd- og bildeprodukt du er ute etter. Fra økonomiske ørepropper til eksotiske entusiastmodeller, fra trådløse alt-i-ett-iPod-høyttalere til tunge stereoforsterkere og fra enkle 5.1-kanals receivere til overdådige kontrollsentre, som leverer råstyrke og funksjoner til selv den mest avanserte og utbygde hjemmekino. 

 

HiFi Klubben x Denon:

Denon og HiFi Klubben har hatt et produktivt samarbeid i nesten 40 år som kontinuerlig har resultert i bedre produkter.

Denon og HiFi Klubben har samarbeidet siden 1983. I løpet av den tiden har de to selskapene vært gjennom mye forandring sammen, men uansett hva trendene har diktert, har Denon alltid stått for produkter av høy kvalitet. Akkurat som HiFi Klubben alltid har ønsket å gi kundene bedre kvalitet til prisen. Denons produktsjef Achim Schulz forteller:

”Verdien med HiFi Klubben er de ansatte og deres holdning til kvalitet. Det er denne felles forståelsen og filosofien som gjør at Denon og HiFi Klubben har vært en så sterk match gjennom nesten 40 år.”

1_DENHOME250WH_1920x1080.jpg

Achim Schulz har jobbet for Denon siden år 2000 og har tett kontakt med HiFi Klubbens produktsjef Jens Holst Larsen og selgere i flere land. En unik situasjon for Denon, siden elektronikkbransjen vanligvis jobber med partnere som ikke selv selger til sluttbrukerne. Gjennom HiFi Klubbens forhandlernettverk og deres status som importør har Denon tilgang til verdifull feedback. En feedback som bidrar til å skape enda bedre produkter. Den trådløse høyttalerserien Denon Home er bare ett eksempel.

”Den tidligere serien var det delte meninger om, men den nye har et mer skandinavisk uttrykk, noe som Jens og teamet hans har hatt stor innflytelse på. Det nye designet gjør også produktet lettere å selge i resten av Europa,” sier Achim Schulz og fortsetter:

”Du kan utvikle alt, men uten verdifull feedback betyr det ingenting. Ingeniører vet ikke mye om ’look and feel’. Denon Home ble mer levende med HiFi Klubbens hjelp.”

En annen funksjonalitet Achim tilskriver feedback fra HiFi Klubben er Quick Select-knapper på fronten av hjemmekinoreceivere, slik at man med ett enkelt trykk kan gå direkte til for eksempel gaming- eller kveldsinnstillinger.

Samarbeidet går begge veier. Noen ganger kommer den gode idéen fra HiFi Klubben-teamet, og Achim tar den opp med ingeniøren. Andre ganger står Denon bak en god idé som HiFi Klubbens pro-duktsjef tar opp med salgspersonalet sitt.

Det er ikke bare HiFi Klubben som kan feire jubileum i år. Denon har med sin 110 år lange historie levert lydprodukter til flere generasjoner, så det ligger en tyngde bak når de snakker om stolte tradisjoner for lydkvalitet. 110 år i bransjen oppnår man kun ved å holde et konsekvent høyt nivå, og De-nons historie viser at kvalitet aldri går av moten.

”Målet vårt har alltid vært å bringe den autentiske musikkopplevelsen inn i hjemmet. Denons styrke er innovasjon og lydteknologi, så vi holder oss relevante, også når verden endrer seg. Selv om mange hører på musikk på smart-enheter i dag, er målsetningen vår fortsatt å gjenskape musikken i artis-tens ånd,” sier Achim Schulz.3_DENPOAS1SI_1920x1080.jpg

Produktsjefen, som sitter i Tyskland, har ansvaret for det europeiske markedet og utvikler produkter med Japan og Australia. Det betyr at det er mange forskjellige synspunkter og preferanser som Achim Schulz må sjonglere med. Derfor drøfter han jevnlig ideer med Jens og HiFi Klubben-teamet for å høre om det er ting HiFi Klubben støtter opp under. De er som regel enige, og det gir Achim Schulz en pondus i feltet sitt.

”Vi jobber sammen for å gjøre produktet best mulig. For et produkt som er elegant, enkelt å bruke og låter bra kan selges overalt, ikke bare i de landene HiFi Klubben opererer.”